Monday, June 20, 2011

Walimatul Urus

Assalamualaikum..

Hi korang, cuti sekolah dah abis, so maksudnyer kenduri kahwin pon dah abis kan? Aku pon camtu jugak, banyak btol kenduri kahwin yang nak kene pegi, ade yang dekat, ade yang jauh.  Tapi, kalau dah terlalu banyak sangat dalam satu hari tuh, tak pon kalau terlalu jauh, biasenyer aku menyusun 10 jari mintak mahap sebab tak dapat datang.

Dulu, mase kecik-kecik, aku slalu kene paksa pegi kenduri kahwin, sebab malas nak ikut mak aku pegi, nanti kene dengar makcik-makcik berborak, atau pon dah terlalu muak sangat asyik makan nasi minyak, lagi pon bukan kawan aku yang kahwin...hehe.. Tapi mak aku selalu paksa jugak, selalu menyusun ayat yang aku memang dah hafal dah, "Ngko tak pegi jemputan kawin orang nanti, kang takde orang nak pegi jemputan kawin ngko, baru tau!".  Makanyer dengan malas-malas terpaksalah pegi jugak.  Tapi biler dah besar ni, rase excited jugak nak pegi, sebab kawan-kawan sendiri yang kawin.  Pegi ramai-ramai dengan member-member lamer, sudahnyer kenduri kawin kawan-kawan dah jadi tempat buat reunion dengan melepak.  Lagi pon tempat majlis kawin kawan-kawan adalah jugak tempat memasang mata mencari mamat hensem...^____^.

Bagi kawan-kawan yang sangat-sangat rapat, biler terdengar tok kadi melafaz nikah atau perhati kawan naik bersanding, rase sayu pon ade jugak.  Lepas aper yang dilalui dan dikongsi bersamer, sekarang dah tiba fasa baru dalam hidup, membina family baru, tapi dalam mase yang samer, rase hepi pon ade jugak, sebab banyak pengalaman baru yang dipelajari dan bleh dikongsi bersama.  Tapi kalau dengan kawan-kawan yang blum lagi berkawin, rase takut pon ade jugak, sebab biler kiter kawin dulu dari kawan kiter, takut kawan-kawan rase kecik ati, sedih, tersisih, mengasingkan diri dan lain-lain.  Walau camner pon, hidup perlu diteruskan.  Mase depan terletak di tangan masing-masing, terpulang pada kiter untuk mencorak kan nyer.  Kepada member-member aku yang belum kawin lagi, tak yah lah sedih-sedih ok, being single means more independent, more self-discovery, and banyak duit!....^____^

Latest my BFF Hennie kawin mase cuti sekolah aritu.  Lawa jugak aku dalam gambar nih..huahuahua

Muker kegembiraan selepas kenyang melantak nasi minyak....

No comments:

Post a Comment