Tuesday, June 7, 2011

Kawan Baik

Assalamualaikum

Hi korang, aku sure sepanjang hidup korang ni mesti dah banyak jenis kawan-kawan yang korang jumper kan? Ade yang baik, ade yang malas, ade yang rajin, ade yang berlagak, kirenyer sume kategori adelah..haha.  Aku pon macam korang jugak, dah macam-macam jenis kawan dah aku jumper.  Dulu, aku jenis yang lurus bendul giler, kawan dengan sorang kawan ni, yang kebetulan die ni agak cantik dan popular jugak lah (ala-ala queen bee).  Jadi kiteorang selalu ikut die, selalu mengiakan jek ape yang die cakap, tak berani nak betah-betah (korang mesti tak percaye aku camni dulu kan? Kan? Hehe).  Kalau die nak pegi jalan-jalan, sumer mesti nak kene ikut, kalau die pegi rehat, mesti nak rehat jugak.  Sampai ade satu point tu aku terpikir, aku memang tak suker die, tapi kenape aku mesti nak jugak ikut cakap die?  Akhirnyer aku mengambil langkah drastik untuk keluar dari group tu.  After all, ramai lagi kawan yang lagi bagus, lagi fun aku boleh jumper.  And aku yakin, korang pon samer, boleh jugak cari kawan yang reliable, tapi harus diingatkan, perkara yang lepas tu jangan dikenang lagi, jangan pulak lepas tu korang pegi jumper kawan lamer korang pegi cakap ’Aku tak nak kawan dengan ngko lagi, ngko tak best!’, memang confirm-confirm korang kene simbah acid nanti..haha.

Ape pon, kiter kene memilih biler berkawan nih.  Ade kawan jenis yang suker jek berlagak, slalu jek nak menang, kalau kiter beli saga, die mesti nak beli persona, kalau kiter beli umah setingkat, die mesti nak beli umah dua tingkat, kalau kiter beli beg jenama prado, die mesti nak beli jenama prada lak...Ade pulak kawan yang suker menjatuhkan kiter, depan baik tapi belakang kiter dah sedia pisau pemotong daging dah..  Ade jugak kawan yang suker mengutuk kawan atau orang lain, kawan tu tak betul lah, kawan ni tak betul lah, lamer-lamer die pon tak betul jugak..huahuahua.  Aku pon ade jugak kawan-kawan yang camni, even sampai sekarang pon ade jugak.  Tapi kadang-kadang kiter tak boleh salahkan dieorang 100%, sebab maybe itu nature dieorang, kalau korang itik, dieorang angsa, memang lah korang lain species.  Tapi yang aku boleh suggest kan ialah kiter jauhkan diri kiter dari orang-orang camni, baru hidup hepi ^__^.  Jangan kisah sangat pasal aura-aura negatif nih, yang penting korang ade kawan baik and stick dengan kawan tu sampai bebiler.

Kepada kawan-kawan yang telah menjadi kawan aku, tak kire lah korang sekolah rendah ke, menengah ker, matrik ker, universiti ker, terima kasih sebab sudi berkawan dengan aku yang poyo ini..huahuahua.  Tapi dalam mase yang same, korang jugak malang sebab aku akan simpan korang dalam poket aku untuk selama-selamanyer..HUAHUAHUAHUA... (Maksudnyer aku tak luperkan korang lah....Adoi!!!)

He is the latest person in my BFF list (cont.)..

even though kadang-kadang suker membuat reaksi pelik yang sukar di mengerti hahaha


Sekian, have a nice day!

No comments:

Post a Comment