Friday, October 14, 2011

Tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad

Assalamualaikum...

Akhirnyer, selepas setahun menunggu, berjaya jugak aku mendaftarkan diri untuk sambung belajar di UTM.  Perasaan teruja, bersemangat, takut dan etc. sumer nyer ada.  Takut sebab dah lamer tak pegang buku, masuk kuliah, buat assignment.  Teruja dan bersemangat sebab dapat blaja balik.  Aku memang betul-betul berterima kasih pada bos aku (sebelum ni ade rumours yang die tak bagi) yang sanggup me-releasekan aku beberapa jam untuk aku spend masa ke kuliah, dengan syarat aku kene ganti balik jam kerja yang aku miss.

Rase seronok jugak sebab dah beberapa tahun kerja, akhirnyer aku jumper something yang aku suker buat/blaja.  Kalau dulu masa undergrad, kiter just pilih course yang kiter minat, tapi tak tau nak jadi aper in future.  Walau camner pon, disebabkan dah lamer tak terjebak dengan teori-teori pelik dalam buku, aku rajin bertanya pada orang lain ^___^.

Aper pon, perasaan takut tu tetap ada sebab untuk betul-betul grad, aku perlu maintain CGPA 3.0 ke atas...Aiseh, bleh ker nih??  Harap-harap di permudahkan oleh-Nya.  Aku kagum tengok kawan-kawan aku yang pegi kelas walaupon terpaksa membawa anak kecik masuk ke kuliah, atau menahan morning sickness dan membawa perut untuk ke kelas...Perghh, gigih tuh...Harap-harap kami sumer berjaya...Agak-agak, ada tak organization yang nak sponsor aku buat pHD? (nada berangan padahal 1 sem pon belum lepas lagi..hehe)


Sekian, have a nice day!

No comments:

Post a Comment