Sunday, August 7, 2011

Melancong

Assalamualaikum...

Salah satu hobi aku yang susah sikit untuk dicapai ialah melancong.  Dulu, mase sekolah menengah, aku dan dayah (budak sekelas aku) slalu berangan nak pegi melancing around the world samer-samer.  Sudahnyer tak kesampaian sebab masing-masing ade komitmen sendiri lepas abis SPM.  Tapi, tu tak menggugat aku nak jugak pegi berjalan-jalan kat tempat orang.  Tak semestinyer luar Malaysia, dalam Malaysia pon jadilah...  Belajar kat Sabah memang menambah lagi keseronokan berjalan-jalan kat tempat orang.  Sabah memang negeri yang cantik dan banyak tempat untuk melancong.  Aku pon sempat jugak pegi merata tempat kat Sabah, Pulau Labuan, Brunei dengan Sarawak (Miri, Bintulu, Sibu, Kuching, sempadan Sarawak-Kalimantan).  Aku and da member sempat jugak masuk ke Gua Mulu.  Seronok!

Aku memang ikut perangai arwah bapak aku.  Kiteorang memang suker berjalan, dulu die suke konvoi pegi ke Thai dengan Indon. Cumer ade skali aku tak dapat ikut dieorang ke Vietnam sebab time tu aku nun jauh di Sabah.  Alhamdulillah, aku dah pegi jelajah 1 semenanjung, timur, barat dan utara (Singapore pon dah abis jelajah..^____^)  Destinasi terakhir aku untuk melancong dalam Malaysia hari tu ialah Langkawi.  Lepas ni kami tengah mengumpul duit untuk ke oversea plak (Aminnnnnn...).

Aku harap impian aku tercapai untuk melancong around the world.  Jeles dengan en. suami biler die citer die dah melancong merata-rata.  Kami sekeluarga bukan lah banyak duit sangat pon nak melancong slalu ni, tapi kami ade cara kami sendiri cmner nak pegi melancong tapi kluar duit sikit..haha pelik tak?  Sebelum ni ade beberapa destinasi dalam negeri dengan Singapore yang kiteorang buat camni, tapi sebab tempat sendiri, aku tak berani nak kongsi info dalam blog ni.  Tunggu aku dan en. suami prektikkan dulu first oversea destination kami, lepas tu aku akan kongsi info dengan korang camner nak pegi melancong dengan budget yang minimum (harap-harap ah..hahaha).

P/S: Nasib baik ade Airasia, murah sikit, dapat lah jugak merasa pegi oversea nanti.  I love you Airasia! Jangan luper tambah kan lagi destinasi!

Menjadi statue di Dataran Langkawi yang panas terik.  Tu yang aku bergambar siap pegang botol mineral water..ish3x..

Sekian, have a nice day!

1 comment:

  1. yap...kita mesti tunaikan angan2 tu walaupun wat asing2...hahah...jengjalan adalah sgt besh... (",)

    ReplyDelete