Thursday, August 25, 2011

Fesyen Bertudung

Assalamualaikum...

Arini aku nak citer pasal fesyen bertudung, walaupon aku rase aku macam tak layak jek nak bagi nasihat pasal fesyen kat korang haha.  Dulu, aku suker pakai tudung bawal, tapi tudung bawal ni tak tahan lamer kat bahagian bawah dagu sebab kiter slalu pin.  Lepas tu aku tukar pakai tudung instant pulak, senang nak pakai, tapi yang berkualiti sumernyer mahal-mahal, so sekarang aku bertukar pakai shawl/selendang.  Yang bestnyer pasal shawl ni kiter boleh buat macam-macam style dan murah.  Tak macam tudung bawal, makin mahal makin nipis, tapi kalau shawl ni boleh cover leher sebab die tak jarang, especially pashmina.  So, sekarang ni kalau klua umah ker, pegi keje ker, aku mesti akan pakai shawl.
Ada banyak cara kiter boleh buat, tapi aku slalu pakai style-style macam kat bawah ni, senang dan cepat! Selamat mencuba! Semoga korang sumer cantik di Hari Raya nanti!

Style yang aku slalu pakai untuk gayakan pashmina..Memang best dan senang!

Gaya untuk pakai cotton shawl yang panjang dan nampak loose.. Cotton shawl memang best sebab walaupon die tebal, tapi sejuk jek kalau pakai...

Lagi style pakai tudung shawl cotton yang simple..


Sekian, have a nice day!

No comments:

Post a Comment