Wednesday, July 6, 2011

Ramadan Bakal Menjelma

Assalamualaikum..

Bulan Ramadan bakal lagi!!! 1 mende jek yang bermain di otak aku kalau bulan pose ni; lapar!!! haha... but that's the point, right? Pose memang betol-betol menguji kiter.  Dulu mase time budak-budak, mak aku yang bangun awal masak untuk kiteorang anak-beranak.  Sebab family aku jenis orang yang memang bersahur tiap-tiap pagi, jadi kiteorang kanak-kanak riang nih slalu kene paksa bangun sahur.  Biasenyer kiteorang di meja makan akan senyap sunyi sambil menyuap makanan sebab kami adik beradik akan pejam mata macam nak tido sambil makan.  Cumer bapak dengan mak aku jek yang berjaga, sebab bapak aku bab-bab makan ni memang nombor satu, mak aku lak die pagi mata bulat besar dengan muka ketat sebab bengang lepas kejut anak-anak die dengan perangai dan karenah kami yang segala bagai biler bangun sahur.

Biler dah kat universiti, memang sah-sah lah perangai malas tu terserlah.  Ramadan pertama tu memang rajin giler, siap ketuk bilik member tingkat bawah semata-mata nak pinjam pembukak tin, hari kedua dan seterusnyer, selamat tinggal sahur!! Kalau buat assignment sampai pagi, dapat sahur makan roti tu dah dikire cukup bagus.  Kalau tak sahur, berlapar lah jawabnyer.  Siang hari sangat mencabar, nak mendepakan langkah ke dewan kuliah di tengah-tengah hari panas terik sangatlah penat nak mampus, jadi time-time nilah baru rase menyesal sebab tak bangun sahur..hehe..

Tapi yang seronoknyer rase pose di bumi Sabah dulu, kiteorang biasenyer akan buka pose awal, 6 atau 6 lebih azan dah berkumandang.  Paling awal berbuka pose dulu pukul 5.55 petang, jadi lepas kenyang aku slalu mendengki mak aku kat johor sambil cakap, "Mak, kiteorang dah kenyang dah kat sini..huahuahua.."

Ape pon, tu sumer dah lepas, sekarang ni aku kene take over lak keje macam mak aku, bangun pagi-pagi siapkan sume lauk segala bagai sebelum mengejutkan suami terchinta.. Tapi ade satu lagi perangai aku yang belum berubah. makan sambil pejam mata...=_____='.... Selamat menyambut Ramadan sumer!

 Bebudak FET dengan NPI berbuker same-same tahun lepas

 Aku dengan Zila dan Liza

 Kami and the gang berbuke kat rumah aku yang baru.  Rumah kami time tu kosong lagi...

Lepas buka pose tu, ade orang trus main PS2 joget-joget, gara hasutan mantap encik suami yang suruh berjoget...huhu

Sekian, have a nice day!

No comments:

Post a Comment