Sunday, July 17, 2011

Korea Mania Part 2

Assalamualaikum..

Disebabkan demam korea aku belum baik-baik lagi, aku nak citer sumthing kat korang.  Sebelum ni, aku banyak tengok dvd, cd atau drama korea kat tv.  Lepas malas nak tunggu sebab tak sabar nak tau episod seterusnyer, aku banyak tengok online.  Tengok drama korea online memang best, tapi ade satu problem, kelajuan internet...  Sebelum ni aku pakai Celcom broadband untuk tengok drama kat internet online, tapi kadang-kadang coverage die tak beraper bagus kat tempat aku nih.  Aku penah jugak tengok pakai maxis broadband kat smartphone aku, kire ok jugak lah.  Tapi tak puas sangat sebab smartphone screen kecik kalau dibandingkan dengan screen laptop.  Ade satu research yang dieorang jalankan baru-baru, kelajuan maxis broadband kat area JB ni memang tinggi dah mengalahkan KL dan Ulu tiram tempat yang paling laju skali kalau pakai maxis broadband.

Tapi kawan-kawan, aku tak pakai celcom broadband lagi, aku dah bertukar ke....P1 Wimax mase bulan Januari aritu.  Kelajuan nyer dan coverage nyer kat area umah aku memang memuaskan, aku start ambik coverage untuk 3GB data sebulan.  Tapi 3GB data untuk aku tengok drama korea online agak kurang memuaskan, sebab 3GB tu kire slow jugak ah.  Kalau nak tengok drama korea online, aku terpaksa bukak google chrome banyak-banyak, bukak semua episod yang aku nak tengok, pastu aku biarkan dulu dalam setengah jam gitu untuk die upload data untuk drama yang aku nak tengok.  Akibatnyer, belum sampai akhir bulan, en. suami akan bising sebab aku pakai data lebih dari 3GB dan lepas tu internet dah start slow sebab data dah terlebih kuota.

Tapi disebabkan obsession aku pada drama korea, akhirnyer aku dan en. suami pegi semula ke servis center P1 Wimax dan kiteorang upgrade data untuk 4G coverage sebanyak 15GB.  Hasilnyer???? Wallah..Mantap!!!! Aku bukak satu tab google chrome jek untuk tengok drama korea dah cukup dah.  Tak payah tunggu sejam dua untuk tunggu, aku bukak jek die terus dapat main tanpa tersekat-sekat..huahuahua..  Aku jugak try untuk download drama korea, hasilnyer sangat memuaskan hati yang tidak terhingga!!! Typical time untuk download satu movie atau drama biasenyer ambik sehingga 8-12 jam.  Tapi dengan P1 Wimax, aku dapat abiskan download hanya dalam 3 jam sahaja, dengan data sampai 82kbps..huahuahua..  Even en. suami pon terkejut sebab mase die duduk US dulu, die cakap data movie yang die nak download tak penah sampai ke 82kbps..P1 Wimax memang mantap!!!!

P/S: aku slalu tengok online movie kat tiga website, epdrama.com, koreandrama.tv.com dengan mysoju.com, sekarang dah malas nak download movie..hehe tengok online berulang kali jek...  Untuk download drama korea, bleh pegi ke d-addicts.com, tapi dengan syarat korang kene ade bittorent...

Citer baru untuk ditonton, you've fallen for me..huhuhu..romance is in the air...

Sekian, have a nice day!

No comments:

Post a Comment